Cecilia er vår økonomiske guru, og hun vet alt om betalingstransaksjoner.

Hallo! Hvilke betalingsmuligheter tilbyr dere?

- Det er viktig at du finner den betalingsmuligheten som passer deg best og derfor tilbyr vi mange betalingsmåter. Vi samarbeider med Klarna som leverer alle de her betalingsmåtene:
  • Kortbetaling med Visa og Mastercard
  • Faktura via Klarna faktura
  • Kampanjefaktura (forlenget forfallstid, avgift 39 kr)
  • Delbetaling hos Klarna (Klarna konto)
- Kjøpet består av to steg. Først bekrefter du ditt kjøp gjennom å trykke på ”Fullfør kjøp”. Deretter velger du hvordan du ønsker å betale. Alternativene er Klarna faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direktebetaling via bank. Hvis du ikke gjør noe i det hele tatt er Klarna faktura forhåndsvalgt. Alle alternativ er like sikre og du kan koble en PIN-kode til Klarna Checkout, direkte i kassen eller gjennom Klarna på 21 01 89 91.

Er det sikkert å betale med kort hos Footway?

- Ja. For å garantere sikkerheten ved kortbetaling samarbeider vi med Klarna. De håndterer alle dine kortopplysninger og de oppfyller kraven for PCI.DSS samtidig som de bruker teknikken som er nødvendig for å garantere sikkerheten ved kortbetaling.

Hvordan betaler jeg med faktura?

- Fyll i e-postadressen din, adresseopplysninger og personnummer i kassen og trykk på ”Fullfør kjøp”. Da lages det en faktura som du får en bekreftelse på via e-post. En mikroopplysning blir gjort for å sikre personopplysningene dine og godkjenne kjøpet ditt. Opplysningen tar ca. 1 sekund. Blir ikke kjøpet godkjent på faktura får du en feilmelding og du kan velge mellom å betale med kort eller via direktebetaling. Fakturaen blir sendt separat til deg via e-post til den e-postadressen du har angitt, men du trenger ikke å betale før du har fått skoene.

- Klarna håndterer våre fakturaer. For deres vilkår, les mitt neste svar. Hvis du ønsker å sende tilbake varene er det alltid til Footway. Bruk returetiketten som du fikk i pakken for å sende tilbake varene gratis. Hvis du ikke beholder skoene trenger du ikke å betale fakturaen men kontakt oss gjerne hvis forfallsdatoen begynner å nærme seg. Du kan også pause fakturaen via Klarnas hjemmeside eller Klarna-appen. Så fort vi får tilbake skoene slettes fakturaen.

Hvilke vilkår gjelder for Klarna Faktura?

- Når du betaler via Klarna Faktura handler du trygt, enkelt og du trenger ikke å betale før du har fått varene dine hjem. Betalingstiden er 14 dager fra det at vi sender skoene dine og du kan delbetale hvis du oppretter en Klarna-konto. Ved bestilling med faktura tilkommer det ikke noen ekstra gebyrer. Hvis du glemmer å betale tilkommer det purregebyr og forsinkelsesrente på 24 prosent.

Når kjøpet gjøres blir en kredittsjekk gjort som av og til betyr at en kredittopplysning blir tatt. Da får du en kopi på kredittopplysningen på post. Personopplysninger blir håndtert i samsvar med gjeldende lov og Klarna behandler personopplysninger med formålet å gjennomføre kundeanalyse, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring.

Personnummeret brukes som kundenummer. Les gjerne mer på www.klarna.no. Hvis du opplever noe problem med din faktura, som går utover din totala shoppingopplevelse på Footway, ser vi gjerne at du forteller det for oss. Send oss en e-post på oss@footway.no eller ring 800 31 800.

Når skal fakturaen være betalt?

- Du har 14 dager på deg å betale fakturaen fra det at vi har sendt skoene dine. Hvis du bestemmer deg for å ikke beholde skoene trenger du ikke å betale fakturaen. Så fort vi får tilbake skoene så sletter vi den.



30039 treff
Når du surfer her tillater du cookies.×