Mathias er en av hjernene bak hjemmesiden vår, men er også innehaver av en høyskoleeksamen i retur av sko.

Heisann! Hva gjør jeg hvis jeg ikke er fornøyd med kjøpet mitt?

- Hvis du ikke er helt fornøyd med kjøpet ditt får du selvfølgelig returnere skoene til oss. Helt gratis!

Hvor lang tid har jeg på meg å benytte angreretten?

- I 180 dager. Du kan altså vente med å bestemme deg for om du vil beholde skoene i et halvt år.

Hvordan returnerer jeg sko?

- Det er lett som en plett og selvfølgelig gratis. Gjør slik:
  • Putt skoene i esken de kom i og legg alt i en slitesterk plastpose.
  • Tape igjen posen ordentlig og fest returetiketten på utsiden. Bruker du Footwayposen som skoene kom i så sørg for at du setter returetiketten over den opprinnelige adresselappen. Ellers blir nemlig postpersonale forvirret over hvor pakken skal hen.
  • Lever pakken til et utleveringssted/post-i-butikk. Ta vare på kvitteringen som du får når du leverer inn pakken! Det er beviset ditt på at skoene er på vei til oss.


Har du valgt betalingsmuligheten Faktura kan det være bra å forlenge forfallsdatoen. Se ”Jeg skal returnere sko. Hvordan gjør jeg det med fakturaen?” litt lenger ned på siden.


Hva koster det å returnere sko?

- Absolutt ingenting! I følge loven skal du som kunde stå for frakt og retur men her så står vi for alle kostnader når det gjelder frakt.

Jeg vil ikke ha skoene som er på vei til meg!

- Ingen problem, du trenger ikke å hente pakken din på posten så kommer den tilbake til oss etter 14 dager. Hvis du ikke har tenkt å hente skoene og har valgt å betale med faktura kan det derimot være bra å forlenge forfallsdatoen. Se «Jeg skal returnere sko. Hvordan gjør jeg det med fakturaen?». Hvis du har betalt med direktebetaling blir du tilbakebetalt av Klarna samme sum når vi har registrert returen din. Ønsker du at det skal gå raskere enn 14 dager kan du gå til utleveringsstedet og be de om å sende pakken tilbake med en gang. Da slipper du dessuten å få flere meldinger om at pakken vil hentes.

Jeg finner ikke returetiketten min. Hva gjør jeg?

- Nemas problemas! Send oss en mail på oss@footway.no eller ring 800 31 800 så ordner vi en ny til deg. Du kan velge å enten få den på mail eller via post.

Har dere fått returen min?

- Det tar ca. 10 dager for at pakken skal komme til oss å rukket bli registrert på lageret. Når vi har registrert dine returnerte sko får du en bekreftelse på e-post fra oss, og du blir deretter kreditert/tilbakebetalt. Du kan følge pakken din på vei tilbake til oss på www.bring.no med hjelp av ID-nummeret på kvitteringen du fikk fra posten.

Når og hvordan oppdateres betalingen etter en retur?

- Vi retter opp alt så fort vi bare kan. Hvis du har valgt betalmuligheten faktura og ikke har betalt ennå så kommer fakturaen din til å krediteres så fort vi har registrert returen. Det kan være bra å forlene forfallsdatoen på fakturaen når du vet at du skal returnere sko. Det gjør du enten ved å logge deg inn på Mitt Klarna, eller gjennom å kontakte oss eller Klarna. Det koster selvfølgelig ikke noe å forlenge forfallsdatoen.

Har du allerede rukket å betale fakturaen kommer Klarna til å kontakte deg og spørre om hvilken konto du ønsker å ha pengene innsatt på. Hold utkikk etter mailen fra Klarna som kommer etter mailen fra oss! Har du betalt med Klarnas Pay with a click-tjeneste så trenger du ikke å oppgi noen kontoopplysninger i det hele tatt da pengene blir satt inn automatisk på samme konto du betalte fra.

Hvis du har valgt å betale med direktebetaling kommer Klarna til å sette inn summen på samme konto du betalte fra, enten ditt bankkontonummer eller kontoen som kortet ditt er koblet sammen med. Hvor fort det går spørs på hvilken bank du har. Har du spørsmål om tilbakebetaling eller kreditering går det kjempebra å kontakte Klarna på 21 91 89 91, eller via mail på info@klarna.no.

Jeg skal returnere sko. Hvordan gjør jeg det med fakturaen?

- Det beste er å vente med å betale fakturaen til det at vi har registrert returen din og oppdatert fakturaen slik at den bare gjelder skoene du ønsker å beholde. Hvis du vet at du skal sende sko i retur er det kjempebra å forlenge forfallsdatoen slik at du slipper få purring unødvendig. Du kan forlenge fakturaen med ti dager gjennom å logge deg inn på Mitt Klarna, du kan også kontakte oss eller Klarna så hjelper vi deg. Og selvfølgelig er det gratis å forlenge forfallsdatoen. Når vi har mottatt og registrert returen din så kommer du til å få en ny oppdatert faktura fra Klarna. Hold utkikk etter den i innboksen din!

Hvordan bytter jeg?

- Hvis skoene ikke passet og du vil ha et par andre gjør du slik:

  • Legg inn en ny bestilling via hjemmesiden slik at du får et par byttesko.
  • Send tilbake skoene som ikke satt som de skulle, se ”Hvordan returnerer jeg sko?”

Jeg vil benytte angreretten. Hva skal jeg gjøre?

- Ingen ku på isen, sjekk de to alternativene nedenfor:

1. Har du hentet pakken din returnerer du bare den med returetiketten som kom i pakken.
2. Har du ikke hentet pakken din trenger du ikke å gjøre noe i det hele tatt. Skoene ligger på utleveringsstedet i 14 dager og deretter blir det sendt tilbake til oss. Har du valgt å betale med faktura er det derimot bra å forlenge forfallsdatoen. Gjør det via Mitt Klarna, eller kontakt oss eller Klarna så ordner det seg.

30039 treff
Når du surfer her tillater du cookies.×