Løpetrening i riktige sko

Løping erverdens nest største form for trening, hvor den største er å gå tur. Løping kanutføres så og si hvor som helst og det går fort å lære seg. Løping bygger ikkebare opp et sterkt hjerte og god kondisjon, men styrker hele kroppen – fraføttene og opp til nakken. Gode og riktige joggesko er det viktigste å tenke pånår det gjelder løping, og dette har vi massevis av her hos Footway!

Kom i gang med løpingen

Det er mange grunner til å begynne åløpe. En viktig årsak er selvfølgelig kondisjonen, som blir betydelig forbedretmed regelmessig løpetrening. På mange måter stryrker løping som styrketrening enmuskel vi aldri ser, nemlig hjertemuskelen. Hjertet arbeider kontinuerliggjennom hele livet, og med hjelp av løpetrening gjør vi hjertet sterkere ogfriskere.

Løping er også trening for holdningen din, beina dine og overkroppen din. Huskholdningen under løperunden for at rygg og mage skal kunne arbeide på riktig måte.En rett, god holdning er å foretrekke fremfor en ustabil, hukende løpestil. 

Løping er et godt valg hvis du ønsker å gå ned i vekt. Du forbrenner nemligikke bare kalorier under løpeturen. Hvis du fortsetter å løpe over en lengretid, kommer du til å få flere muskler og mindre fett på kroppen, og takket væreat muskler forbrenner mer kalorier enn fett, så forbrenner du fett selv når duhviler!

Er du lei av å bli syk? Kom i gang med løpingen. Det styrker immunforsvaret ogbidrar til et mer effektivt enzymsystem.

 

Hva skal man tenke på når det gjelder løpetrening?

Selv om løping er en av de enkleste treningsformeneå begynne med, bør man være forsiktig i begynnelsen. Alt for mange går forhardt ut, løper for langt og tar for få lange skritt.

En god huskeregel når du begynner med løpetreningen er å løpe i ”dialogtempo”.Det vil si at du løper i et tempo hvor du hele tiden kan snakke – enmorsom måte å teste dette på er å løpe sammen med en venn og holde en samtalegjennom hele runden.

Et annet tips er å ta flere skritt. Da lander foten mer under kroppen og knærnedine belastes ikke like mye. Prøv å ta rundt ca. 180 skritt per minutt, dalander føttene automatisk under og ikke foran kroppen.

Joggesko hos Footway

Med riktige joggeskoforebygger du belastningsskader, og husk på at føttene dine tar imot fem gangerdin egen vekt ved hvert nedslag. Under en normal løperunde på 30 minutter tardu litt over 7000 skritt – det blir mye belastning på bein, knær ogføtter.

Hos Footway har vi samlet massevis av joggesko fra Asics, Saucony, Nike, Adidas,og mange andre. Hos Asics vil du finne deres populære Gel Kayano 21 og Gel DSTrainer – sko som har båret en lang rekke løpere gjennom herlige runder og motnye rekorder. En utrolig populær sko fra Nike er wmns free 5.0. 

Hvis du liker trailrunning, har vi også joggesko for skogen. Blant annet harsvenske Salming, i samarbeide med triatleten Jonas Colting, utviklet en modellsom passer perfekt for trailrunning: Trail T1. 

Uansett hva du vil oppnå med løpetreningen din, eller hvilket underlag duønsker å løpe på, så har vi noe for deg. Blant 1400 par sko er det lett å finneet par nye f

Løpesko

|

Side 1 av 18

×
×
Favoritten er lagt til
Og der havnet en favoritt til i samlingen :)

Velg størrelse for å vise sko som passer deg!

Mine favoritter
  • Her vil alle dine favoritt sko bli lagret!
For å holde styr på hvilke sko du har i handlekurven, hvilken størrelse du valgte å filtrere mm. bruker vi så kalte cookies. Gjennom å fortsette surfe på Footway.no godkjenner du at vi gjør det.×