Vanlige spørsmål



Jesper jobber, sammen med Cilla, som teamleder for vår kundeservice og kan alt når det kommer til de vanligste spørsmålene. Her finner du svarene på 10 av de, du kan også lese mer under hver kategori ovenfor der flere av oss svarer på spørsmålene dine! Finner du ikke det svaret du leter etter kan du alltid ta kontakt med oss på oss@footway.no eller ringe 800 31 800.

Hei, Jesper! Hvordan funker en retur?

- Vi er fullt klar over at du kan bli skuffet hvis ikke de etterlengtede skoene ikke passer, så vi har gjort det superlett for deg. I pakken fins en returetikett, der står alt vi trenger å vite for å kunne registrere returen din.
Legg skoene dine i esken, i posen de kom i (hvis den ikke går å bruke kan du bruke to handleposer for eksempel).
Steng posen og klistre fast returetiketten på utsiden.
Lever pakken på nærmeste post-i-butikk/utleveringssted.

Det finnes altså ikke noe annet ark du trenger å fylle i. Når returen din har kommet til oss, rettes fakturaen din. Hvis du sender tilbake skoene før fakturaen forfaller trenger du ikke å betale den. Skulle det være på grensen til at den forfaller kan vi forlenge forfallsdatoen noen dager for deg. Har du to ulike bestillinger du trenger å returnere: send de med respektive returetikett og ikke i samme pose med en returetikett. Det skaper problem med betalingen!

Har dere mottatt returen min?

- Most likely! Du får en melding når den er registrert, det kan også hende at bekreftelsen har havnet i søppelposten/spammailen din. Fra det at du leverer inn din retur hos posten tar det ca. 10 dager (spørs litt på hvor du bor i landet) før den har ankommet lageret i Sverige. Er det helg, helgedager eller annet som kan dukke opp, kan det ta en dag eller to ekstra. Du er alltid velkommen å sjekke med oss. Vi har sporingsnummeret for returen din og kan enkelt sjekke opp hvor pakken din er.

Jeg ønsker å bytte størrelse, hvordan gjør jeg det?

- Legg enkelt inn en ny bestilling. Da blir det en ny faktura og et nytt kjøp for den skoen. Den som du har hjemme sender du enkelt tilbake og da slettes det kjøpet. Det du har igjen er den nye bestillingen, størrelsen og fakturaen. Enkelt, ikke sant? Det beste er at du får dine nye sko mye raskere, når du ikke trenger å vente på at de første gjennomgår returprosessen.

Jeg vil reklamere skoene mine, hvordan gjør jeg det?

- Å, nei! Holdt de ikke som forventet? Send oss gjerne et bilde på skoen til oss så kaster vi et øye på det og kommer tilbake med en løsning som passer deg best. Vi står for fraktkostnad for reklamasjoner, hvis du ikke har returetiketten som kom i pakken lenger kan vi sende deg en ny! Les om våre kontaktmuligheter under «kontakt» her ovenfor.

Når får dere inn akkurat de her skoene på lager igjen?

- Klassiker får vi mest sannsynlig inn igjen men mange sko er sesongens modeller og alle merker produserer ofte en viss modell bare en gang, og så kommer det ut nye, oppdaterte modeller sesongen etter. Derimot kan flere størrelser komme inn under sesongen om leverandørene får inn flere på lageret sitt. Med en skje lykke kommer din drømmesko inn igjen men hvis du ønsker å få svar fort, er du velkommen å ta kontakt med oss for å finne ut om de kommer inn. Vi har et smidig system der vi kan se om det er noen leveranser på inngang.

Stopp bestillingen min!

- Oi, oi! Av og til går det litt for fort når en klikker seg rundt på skjermen, eller at du helt enkelt angrer deg. Det får du naturligvis gjøre! På lageret vårt så springer de seg helt svette for at skoene skal pakkes fortest mulig. Med tanke på at lageret er, om jeg får si det selv, gigantisk, kan det dessverre være for seint. Hvis pakken har blitt pakket og blitt lagt på en palle for å sendes blir det som å finne en nål i en høystakk. Men uansett om pakken blir sendt så går den tilbake til oss per automatikk hvis du ikke henter den. Du kommer til å få en hentemelding men da er det bare å ignorere den.

Pakken min har ikke kommet frem/er borte!

- Neimen nei! Det får jo ikke skje! Mest sannsynlig er det for at hentemeldingen din ikke har kommet frem. Det kan være på grunn av en teknisk feil eller om det har blitt feil i mobilnummeret ditt når bestillingen ble lagt. Bli ikke fortvilet for det, vi har koden. Ring oss så gir vi den til deg slik at du kan hente ut pakken med en gang. I verste fall har pakken din forsvunnet på veien av en eller annen grunn som vi ikke kan svare på, men selvfølgelig ordner vi det. Vi har sporingsnummeret så vi kan se hvor pakken ble sett seinest og kan ordne en ny til deg på beste mulige vis.

Jeg har ikke mottatt alle sko som jeg bestilte!

- Så merkelig! Det kan være slik at alle sko du bestilte ikke fans på grunn av at det fans en feil i lagersaldoen vår. Vi beklager selvfølgelig dette og forhåpentligvis har vi allerede identifisert dette og skal ha kontaktet deg. Skoene kan også, merkelig nok, har ramlet ut av posen på veien hjem til deg og det kan vi identifisere på vektforandringer sammen med posten. Ring oss så hjelper vi deg!

Hvordan er de her skoene i størrelsen og hva har de for innermål?

- Et vanlig og begrunnet spørsmål. Selvfølgelig lurer du på hvordan skoen er, fremfor alt ettersom du ikke kan prøve den med en gang. Alle føtter er unike og hvert merke har sin egen modell. En modell som «sies» være smal eller bred kan oppleves som det motsatte av deg. Vi kan veilede deg til en sko som kan passe deg men det beste er å bestille forskjellige modeller eller størrelser på en og samme gang for å få alt på et kjøp og kunne gjøre bare en retur. Til tross for vårt enkle retursystem er de enklere for deg å gjøre alt på en og samme gang. Hvis du ønsker å få innermål, finner vi selvfølgelig frem det til deg, om vi så må måle skoen selv! Kontakt oss så hjelper vi deg.

Jeg får ikke betale med Klarna faktura, hvorfor?

- Klarna er genialt. Å handle på faktura er både trygt og bra men når det alternativet ikke dukker opp blir du selvfølgelig skuffet. Årsaken kan være flere saker. Hvis det gjelder opplysningene dine har vi ikke tilgang til dem, det har bare Klarna. Det kan ha en forbindelse med din sikkerhet å gjøre. Det hadde vært en løgn å si at det aldri skjer svindel hos oss eller hos andre e-handlere- Mange vil handle på andres kreditt. Der havner Klarna imellom med en hårfin avgjørelse mellom service og sikkerhet. De fåtall ganger som faktura ikke blir tilbudt har de tatt det sikre før det usikre for at dine personopplysninger skal behandles trygt og sikkert.


Hvis du ønsker å ta bort alle sko som ligger i kassen din eller i dine favoritter kan du enkelt bare trykke på knappen nedenfor så forsvinner de :-)
×
×
Favoritten er lagt til
Og der havnet en favoritt til i samlingen :)

30104 Treff
For å holde styr på hvilke sko du har i handlekurven, hvilken størrelse du valgte å filtrere mm. bruker vi så kalte cookies. Gjennom å fortsette surfe på Footway.no godkjenner du at vi gjør det.×